Het gezicht achter PZ Assist

Na een carrière als inkoper volgde Luciana Bena Brandini de parttime HBO opleiding Personeel en Organisatie en ging werken als personeelsadviseur. Na aanvullende opleidingen op het gebied van loopbaanadvies heeft zij een aantal jaren als outplacementadviseur gewerkt. Zij heeft hierdoor een brede ervaring opgebouwd in het adviseren op personeelsgebied en het begeleiden van individuele medewerkers. Omdat zij hier meer mee wilde doen, is zij in 2004 begonnen met een eigen bedrijf op het gebied van personeelsadvisering. De reden van deze stap legt zij als volgt uit:

“Ik ben te typeren als een ondernemend en flexibel persoon, die van afwisseling en verandering houdt. Ik ben met mijn eigen bedrijf begonnen omdat ik vrijheid en zelfstandigheid als kernwaarden in mijn werk wil terugzien. Ik voel mij prima als ik werk onder druk en kan goed omgaan met spanning. Ik ben in staat om snel situaties aan te voelen en te doorzien, waarbij ik patronen kan analyseren en herkennen. Ik kan goed met mensen omgaan, weet ze te motiveren en te overtuigen. Ik ben doortastend, praktisch en creatief.”

“Tegenwoordig wordt er vaak over personeel gezegd dat het de belangrijkste factor is binnen een bedrijf. Helaas blijkt in de praktijk dat in veel bedrijven niet of nauwelijks serieus over personeelsbeleid wordt nagedacht. Zeker als een bedrijf nog niet zo groot is, doet de directeur ‘het er gewoon even bij’. Hierdoor komt in drukke tijden al gauw de zorg voor het personeel in het gedrang. Een integraal personeelsbeleid met een constante aandacht voor personeel en met mogelijkheden om direct in te springen als het de verkeerde kant op dreigt te gaan, geeft rust en zorgt voor een betere bedrijfsvoering.”

“Mijn kracht zit in de persoonlijke aandacht die ik een bedrijf kan geven, gecombineerd met mijn gedegen kennis van de wet- en regelgeving op personeelsgebied. Mijn bedrijf is klein en daardoor heel flexibel, waardoor ik zowel kleine bedrijven (MKB, detailhandel) als grotere instellingen van dienst kan zijn. Door mijn uitgebreide netwerk van HRM professionals heb ik de beschikking over specialisten die op verschillende terreinen kunnen worden ingezet. Hierdoor kan ik een breed pakket aan diensten aanbieden.”

“Ook werk ik veel met individuele medewerkers, onder meer in re-integratie en outplacement trajecten. Ik zie het als een uitdaging om samen met de medewerker het plaatsingstraject tot een succes te maken. Door de persoonlijke en individuele begeleiding krijgen zij beter zicht op hun mogelijkheden. Door mijn uitgebreide netwerkcontacten met bedrijven in de regio creëer ik voor deze medewerkers meer kansen om weer aan het werk te komen.”